Jelen dokumentum nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (https://szintipus.shoprenter.hu/) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://szintipus.shoprenter.hu/aszf
letölthető innen
régebbi verzió (letölthető innen)
A VÁLLALKOZÁS ADATAI
Név: NCID Kft.
Képviselő: Huszka Ágnes ügyvezető, Agi Huszka Style
Székhely: 1141 Budapest, Szugló utca 125/D C/5
Levelezési cím, bemutatóterem, panaszkezelés: 1055 Budapest, Honvéd tér 10. fsz/2 E-mail: ncidkft@gmail.com, agihuszka@agihuszka.com
FOGALMAK
Áru: a szinshop.hu weblap (továbbiakban Honlap) kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt tárgy, beleértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt ingó dolog is
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Gyártó: az Áru előállítója, importált Áru esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az Áru nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel
Honlap: Színtípus shop (szinshop.hu) azaz jelen weboldal, amely a megrendelésre, a szerződés megkötésére, valamint Vevői kapcsolatfelvételre szolgál
Szerződés: a felek kölcsönös és egybehangzó jognyilatkozata, amelyből kötelezettség keletkezik a szolgáltatás teljesítésére és jogosultság a szolgáltatás követelésére
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül megrendelést feladó/ szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban:
fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
-
a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
-
a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
Vételár: az Áruért fizetendő ellenszolgáltatás
VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
-
● 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
-
● 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
-
● 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
-
● 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól
-
● 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól
-
● 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról
-
● AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016.
április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
-
● A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
AZ ÁSZF HATÁLYA, ELFOGADÁSA
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltató weblapján (Színtípus shop (szinshop.hu)) és aloldalain történő jogviszonyokra terjed ki.
A jelen Szabályzat 2024. 10. hó 15. nap napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot (a módosításra okot adó körülmények: szállítási költség változása, jogszabály-változás, üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal közzéteszi a Honlapon - mely idő alatt a Vevő jogosult a szerződéstől elállni, vagy azt felmondani.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
Szolgáltató fenntart magának minden jogot a Honlap, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a Honlap terjesztésének tekintetében. Tilos a Honlapon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
A SZERZŐDÉS NYELVE ÉS FORMÁJA
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
ÁRAK, E-SZÁMLA, ELJÁRÁS HIBÁS ÁR ESETÉN
A honlapon feltüntetett árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os áfát, de nem tartalmazzák a szállítás díját. Csomagolási díjat nem számítunk fel.
Az Eladó az árakat szabadon módosíthatja, azonban az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre, azaz a Vevő által már elküldött megrendelésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett az Árura, de teljesítés még nem történt, úgy az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el az Eladó.
Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával beleegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
-
● 0 Ft-os vagy 1 Ft-os ár,
-
● kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os
Áru esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált Áru).
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vevő eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy minden jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
PANASZÜGYINTÉZÉS ÉS JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
A fogyasztó az Áruval vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
-
● Telefon: +36 30 650 6944
-
● Internet cím: Kapcsolat (szinshop.hu)
-
● E-mail: ncidkft@gmail.com
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vevőnek legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A válaszban tájékoztatni kell a Vásárlót a Békéltető Testülethez fordulás lehetőségéről.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
-
a Vevő neve, lakcíme,
-
a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
-
a Vevő panaszának részletes leírása, a Vevő által bemutatott iratok, dokumentumok
és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
-
a vállalkozás nyilatkozata a Vevő panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben
a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
-
a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Vevő aláírása,
-
a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
-
telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosító száma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
A/ Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: Kormányhivatalok (kormanyhivatalok.hu)
B/ Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
C/ Békéltető testületi eljárás
Amennyiben az Ön vevői panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Vevő az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a Vevő erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. A
vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése, feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: Békéltető testületek (bekeltetes.hu)
AZ ÁRUK LÉNYEGES TULAJDONSÁGAIRA VONATKOZÓ TÁJÉKOZTATÁS
A Honlapon a megvásárolható Áruk lényeges tulajdonságairól az egyes Áruknál szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. A Honlapon a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, valamint a termékekről fotót jelenít meg - a termékek adatlapján megjelenített képek azonban eltérhetnek a valóságtól (különös tekintettel a színekre), illetve olykor illusztrációként szerepelhetnek.
ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA – FELELŐSSÉG A MEGADOTT ADATOK VALÓSÁGÁÉRT
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására. Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra az Áru. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló az Eladó felé.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------
A HONLAP HASZNÁLATA/VÁSÁRLÁS MENETE
A Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
A Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Eladót nem terheli felelősség, amennyiben Vevő más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
Az Eladót a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
Az Eladót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Vevő a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem az Eladónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
A vásárlás nem regisztrációhoz kötött. Amennyiben a vásárlás megkezdése előtt regisztrálni szeretne, ezt a „Belépés” menüpont alatt teheti meg. A regisztrációhoz név, e-mail cím és telefonszám megadása szükséges, valamint egy jelszó. Adatkezeléssel kapcsolatban az alábbi linken tájékozódhat: Adatvédelmi tájékoztató (szinshop.hu) Sikeres regisztráció esetén a rendszer egy aktiváló e-mailt küld a megadott e-mail címre, melyre kattintva a számlázási és szállítási adatok is előre kitölthetők a honlapon, és a rendszer a továbbiakban tárolni fogja ezeket.
1. Az Áru kiválasztása
A Honlapon szereplő almenük valamelyikére kattintva találja meg a kínált Árukat.
Az Áruknál a képre vagy a „Részletek”-re kattintva jut el az adott Áruhoz tartozó információkhoz. Itt láthatja az árát, készítési technológiát, rövid leírást, mérettáblázatot, egyéb termék adatokat, illetve a termékről készült képeket. Valamint itt van lehetősége kiválasztani a kívánt színt és méretet, illetve a megvásárolni kívánt darabszámot is.
2. Kosárba helyezés
Az Áru kiválasztása után Ön a "Kosárba" gombra kattintva helyezheti az árut a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezik, mivel a kosárba helyezés még nem minősül megrendelésnek.
A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a "Megrendelem" gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból az Áruk eltávolíthatóak vagy újabb Áruk helyezhetők a kosárba, illetve a kívánt darabszám megváltoztatható.
Miután Ön a kiválasztott Árut a Kosárba helyezi, külön ablak ugrik fel „A kosárba sikeresen bekerült(ek) a következő termék(ek):” szöveggel. Amennyiben Ön nem kíván több Árut kiválasztani, úgy kattintson a „Tovább a kosárhoz” gombra! Amennyiben újabb Árut szeretne a kosárba helyezni, úgy kattintson a „Tovább válogatok” gombra!
3. A Kosár megtekintése
A honlap használata során Ön a honlap tetején található „Kosár” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott Árukat eltávolítani a kosárból, illetve az Áru darabszámát megváltoztatni. Amennyiben Ön nem kíván további Árukat kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a ‘Tovább a pénztárba” gomb lenyomásával folytathatja a vásárlást.
4. Szállítási adatok megadása
Amennyiben nem regisztrált vásárló, a szállítási adatokat itt kell megadni. A felugró ablakban a következő információk megadására van szükség: név, telefonszám, ország, irányítószám, város, utca, házszám, emelet, ajtó. Az adatok kitöltése után a „Tovább a szállítási módokhoz” gombra kattintva tudja kiválasztani a kézhezvétel módját. Regisztrált vásárló esetén a szállítási adatokat tárolja a rendszer, nem szükséges újra megadni.
5. Szállítási mód kiválasztása
Önnek lehetősége van kiválasztani, hogy mely módon történjen a kézbesítés. Ez történhet személyes átvétel útján egy előre egyeztetett helyszínen és időpontban, postai úton, Foxpost
automatából vagy Packeta csomagponton keresztül. A szállítás költsége is itt kerül feltűntetésre, melynek aktualizálása az Eladó kötelessége. Amennyibben a szállítási költség magasabb a Honlapon szereplő összegtől, úgy a különbözet az Eladót terheli, amennyiben kevesebb, az Eladó köteles korrigálni azt a számlázás során.
6. Fizetési mód kiválasztása
Az áru kifizetése háromféle módon történhet: banki átutalással, bankkártyás fizetéssel, valamint - személyes átvétel esetén - készpénzben történő fizetéssel.
Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség.
Banki átutalás esetén a vételi árat a megrendelés e-mailben történő visszaigazolása után 3 napon belül kell kifizetni a visszaigazoló e-mailben megadott bankszámlaszámra utalva az összeget, az e-mailben szereplő rendelési azonosító átutalási közleménybe való megadásával.
Utalási adatokat a Vevő e-mailen keresztül kap, az általa megadott e-mail címre.
Bankkártyás fizetés esetén a Vevő e-mailben díjbekérőt kap, mely tartalmazza a kártyás fizetéshez szükséges linket. A kártyás fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja.
7. A számlázási adatok megadása
A honlap automatikusan kitölti a számlázási adatokat azokkal az adatokkal, amelyet a Vevő már korábban megadott a szállításhoz. Amennyiben a számlázási adatok nem egyeznek meg a szállítási adatokkal, ez esetben itt módosítható, törölhető vagy új adatok tölthetők fel.
8. A rendelés áttekintése
A „Rendelés összegzése” gombra kattintás esetén Ön a „Rendelés összegzése” oldalra érkezik. Itt láthatja összegezve az Ön által korábban megadott adatokat, így a Kosár tartalmát, a felhasználói, számlázási és szállítási adatokat és az Ön által fizetendő összeget. Ha hibát észlel az adott adat mellett a “Módosítás” gombra kattintva javíthatja/módosíthatja azt. Fontos, hogy a kosár tartalma itt már nem módosítható közvetlenül, csak visszalépve az előző oldalra. Ez esetben újra végig kell mennie a rendelés folyamaton (a korábban beírt adatok azonban már meg vannak adva, nem szükséges újra megadni azokat). Amennyiben bármilyen megjegyzése van a szállítással vagy a termékkel kapcsolatban, azt ezen a felületen, a „Megjegyzés a rendeléshez” felületre beírva teheti meg.
A RENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt Áruknak, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a vásárlási feltételek elfogadása után a „Megrendelés” gombra kattintva zárhatja le megrendelését.
Ön a „Rendelés véglegesítése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy megrendelését megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------
A RENDELÉS FELDOLGOZÁSA – SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb
megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül e-mail útján visszaigazolja a megrendelést. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email a Vevő számára a saját levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
Amennyiben e visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, a Vevő a megrendelés kötöttsége vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül.
A megrendelés akkor tekinthető érvényesnek, amikor a visszaigazolás a Vevő számára hozzáférhetővé válik. Az Eladó azonban kizárja a visszaigazolási felelősségét, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Vevő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
5. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 5 munkanap, amennyiben Vevő raktárkészleten lévő - rendelkezésre álló árut rendel.
Amennyiben a Vevő ‘rendelhető’ de raktárkészleten nem lévő árut rendel, az áru elkészültéről felek e-mailen és/vagy telefonon keresztül egyeztetnek.
Egyedi megrendelések, konfigurációk gyártása akár 30 napot is igénybe vehet.
A megrendelés akkor tekinthető teljesítettnek az Eladó részéről, amikor az Eladó a megrendelt árut átadja a futárszolgálatnak kézbesítésre, amiről haladéktalanul írásban tájékoztatja a Vevőt a rendeléskor megadott e-mail címen. A futárszolgálat késedelme nem az Eladó hatáskörébe tartozik, erre felelősséget nem vállal.
Személyes átvétel esetén az Eladó akkor tudja vállalni az 5 munkanapon belüli átadást, amennyiben mind a két fél számára alkalmas átadási helyszínt és időpontot találnak ezen időintervallumon belül.
Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a pót határidőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni. Ha az Eladó a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a Vevőt haladéktalanul tájékoztatni, igény esetén új határidőt kitűzni, vagy a Vevő által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.
ÁT NEM VETT CSOMAGOK ESETÉN KÖVETETT ELJÁRÁS
Amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt és szállításra átadott Árut és a jogszabályokban biztosított indoklás nélküli 14 napon belüli elállási szándékát sem jelzi az Eladó felé, megszegi az Eladóval kötött szerződését, amely alapján kötelezettsége az Áru átvétele és ezzel az Eladó teljesítésének elfogadása. Ebben az esetben Eladó megkísérli az Áru ismételt kiszállítását, amennyiben ezt Vásárlóval egyeztetni tudja, de az ismételt kiszállítást szállítási díj fizetéséhez kötheti. Amennyiben az ismételt kiszállítás is sikertelen,
vagy azt nem lehet a Vásárlóval egyeztetni, mert a Vásárló megtagadja az együttműködést, Eladó jogosult a Vásárlóval kötött szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki és visszaszállítás költségét kötbérként érvényesíteni Vásárló felé. Felek a szerződés felmondására elfogadják a Vásárló által a rendeléskor használt e-mail, mint kommunikációs forma használatát és rögzítik, hogy a felmondás közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a Vásárló e-mail fiókjában hozzáférhetővé válik.
JOGFENNTARTÁS, TULAJDONJOGI KIKÖTÉS, KÁRVESZÉLY
Jelen ÁSZF alapján az Eladó az áru tulajdonjogának átruházására, a Vevő a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
Ha az Eladó vállalja az áru vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a Vevőre, amikor a Vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a Vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az Eladó ajánlotta.
ELÁLLÁSI JOG
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
Vevő az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vevő, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Vevő a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Az áru visszaküldésének költségét a vevőnek kell viselnie, az eladó nem vállalja e költség viselését. Az elállási jog gyakorlása esetén a Vevőt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
Nem illeti meg az elállási jog Vevőt olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vevő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vevő személyére szabtak.
Eladó az áru visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Vevő részére, beleértve a szállítási díjat is. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Vevő köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Eladó részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy az Eladó címén leadni. Vevőnek írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
A visszatérítést Eladó mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Vevő bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban, telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Vevő az Eladó részére.
Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő vevőket illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
HIBÁS TELJESÍTÉS, JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
Hibás teljesítés
Eladó hibásan teljesít, ha az áru a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Eladó, ha a Vevő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Az áru akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Szavatosság
Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben szavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Vevő – választása szerint – az alábbi szavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen. Szavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított egy éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Vevő a szavatossági igényét kizárólag az áru gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját szavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Használt cikk esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető, ezen termékek körébe tartoznak a pre-loved ruhadarabok, eszközök, a ‘pre-loved’szekció valamint a zero-waste szekcióban árult termékek.
A Vevő kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik (Ptk. 6:166. §).
A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vevő rendelkezésére kell bocsátani. Ha az Eladó a Vevő szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.Eladó a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
VEGYES RENDELKEZÉSEK
Eladó kötelezettsége teljesítéséhez jogosult közreműködőt igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
Amennyiben Eladó a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy az Eladó egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
Eladó és Vevő vitás ügyeiket minden esetben békés úton próbálják rendezni.
Felek rögzítik, hogy az Eladó webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és az Eladó viszonylatában az irányadó jog a magyar jog.
Eladó a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.
Szolgáltató– az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
10. Vegyes Rendelkezések
10. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
10. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
10. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
10. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
10. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.
10. Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.
10. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
10. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.
11. Panaszkezelés rendje
11. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
11. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
11. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz: A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint , illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A http://jarasinfo.gov.hu11.
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 Fax száma: (76) 501-538 Név: Mátyus Mariann E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 Név: Dr. Bodnár József E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 Fax száma: (66) 324-976 Név: Dr. Bagdi László E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099 Név: Dr. Tulipán Péter E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Név: Dr. Baranovszky György E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Név: Dékány László, Jerney Zoltán E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Név: Kirst László E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 Név: Horváth László E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-749 Fax száma: (52) 500-720 Név: Dr. Hajnal Zsolt E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615 Név: Pintérné Dobó Tünde E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 Fax száma: (56) 370-005 Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 Név: Dr. Rozsnyói György E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 Név: Dr. Pongó Erik E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240. Telefonszáma: (1)-269-0703 Fax száma: (1)-269-0703 Név: dr. Csanádi Károly E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 Név: Dr. Novák Ferenc E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 311-750 Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 Név: Mátyás Tibor E-mail cím: kamara@tmkik.hu; Vas Megyei Békéltető Testület